KNLTB bundelt samen met 25 bonden en NOC*NSF krachten in TeamNL

Meer dan 25 bonden, waaronder de KNLTB, hebben zich gebundeld om TeamNL samen met NOC*NSF en partners uit het bedrijfsleven een gezicht te geven. TeamNL is verzameling van de allerbeste sporters die Nederland 365 dagen per jaar vertegenwoordigen op het allerhoogste niveau (EK’s, WK’s en Olympische en Paralympische Spelen)

TeamNL zet nadrukkelijk in op de verbinding met sportfans. Fans kunnen de sporters makkelijker dan ooit ontmoeten en volgen via de verschillende online TeamNL-kanalen. TeamNL brengt sporters en fans, sportbonden en fans, sponsoren en fans én sporters onderling dichter bij elkaar. Daarnaast speelt TeamNL ook een belangrijke maatschappelijke rol en gaat het een actieve bijdrage leveren aan events en een rol spelen in maatschappelijke projecten.

Niet alleen voor de fans is TeamNL een uitkomst, ook voor Nederlandse bedrijven biedt het nieuwe merk kansen. NOC*NSF en de betrokken bonden hebben hun sponsorrechten samengevoegd om gezamenlijk hun herkenbaarheid te verhogen en zo nog meer te kunnen betekenen voor geïnteresseerde merken.
Albert-Jan Smid, manager Commerciële Zaken KNLTB: “Het voelt voor de KNLTB als een goede en logische stap om deel te nemen aan TeamNL. Zowel voor de sport in zijn algemeenheid als tennissend Nederland in het bijzonder zal deze samenwerking een langdurige waarde creëren.” 

Inmiddels heeft een aantal merken zich verbonden als Partner van de Nederlandse Sport, namelijk de Rabobank, Heineken en de Nederlandse Loterij, FILA als kledingpartner en Toyota als global automotive sponsor van het IOC. Partners van TeamNL zijn automatisch ook partners van de bonden, wat de gehele sport ten goede komt.