Station houd je hoofd recht!

Doel

  • De kinderen in de sfeer van de les te krijgen.
  • Het ontwikkelen van balans.

Organisatie

  • Er wordt gewerkt in de breedte van de gymzaal,van de muur tot aan het net.
  • Acht kinderen beginnen aan de ene muur, acht daar tegenover.
  • De activiteiten worden individueel uitgevoerd.

Arrangement

  • 1 bal per leerling;
  • 1 racket per leerling;
  • lengtenet.

Houd je hoofd recht

  • De kinderen leggen de bal op hun racket en lopen rustig in de breedte van de zaal van de muur naar het net en terug.
  • De kinderen proberen te kijken naar de leerling aan de andere kant van het net.
  • Op een teken van de leraar (visueel en/of auditief) nemen de kinderen een statische houding aan (bijvoorbeeld staan op één been, gaan zitten, draaien of op een lijn staan).
  • Bij het net geef je het andere kind een hand, zonder dat de bal valt.
  • Op de terugweg loop je achterwaarts.

Tips