Voeding

Voeding is, net als bijvoorbeeld training en talent, cruciaal voor je tennisprestaties. Met de juiste voeding raak je minder snel vermoeid, herstel je sneller van inspanning en verminder je het risico op lichamelijke klachten. Wil je gezond tennissen en goed presteren, dan verdient voeding dus zeker je aandacht.

De belangrijkste functies van voeding

De belangrijkste functies van een verantwoorde sportvoeding zijn: energie, herstel en vochtbalans. Wat je eet en drinkt is van groot belang voor je gezondheid en sportprestaties. Voeding levert sporters de benodigde energie, draagt bij aan een voorspoedig en snel herstel en is belangrijk voor je vochtbalans.

1. Voeding en energie
2. Voeding en herstel
3. Voeding en vochtbalans 

De optimale voeding rondom trainingen en wedstrijden

Een goede voeding is elke dag natuurlijk belangrijk. Maar als je slim bent, let je rondom het tennissen nog meer op dan anders wat je eet en drinkt. Voeding kan het verschil maken tussen winst en verlies!

Wat eet je en drink je rondom wedstrijden en trainingen?

1. Voeding daags voor het tennissen
2. Voeding kort voor het tennissen
3. Voeding tijdens het tennissen
4. Voeding na het tennissen
5. Voeding tijdens toernooien
6. Voeding op reis

Deze informatie is zeker van toepassing op je voeding rondom wedstrijddagen, maar de meeste adviezen kun je ook prima volgen op trainingsdagen.