Sponsorvoucher

Sponsorvoucher

Geen vereniging kan zonder: sponsors. De wasstraat op de hoek, de lokale bouwmarkt, een kaasboer, het tuincentrum in de buurt, het gros van lokale sponsors in Nederland doet het uit liefde voor de vereniging. Omdat ze een persoonlijke band met de vereniging hebben. Sponsoring is vaak niets meer dan een goed doel en “oh ja ik sta ook op een winddoek langs de baan.” Maar naamsbekendheid en winkelbezoek wordt steeds belangrijker voor sponsors. Hoe los je dit op?

In een notendop

Sponsorvouchers van District Media zijn digitale kortingsbonnen voor leden, familie en vrienden met leuke en relevante kortingen op producten en diensten van je sponsors. Zo heeft sponsoring een positief effect voor alle partijen.

Van sponsor naar de winkel

Hoe het werkt? Stel: een lokale sponsor doet in jouw KNLTB-app of op de website van jouw vereniging een aanbieding. Bijvoorbeeld 15% korting op een autowasbeurt. Een geïnteresseerd lid kan deze sponsorvoucher opslaan in zijn of haar smartphone (Wallet). Bij de wasstraat verzilvert het lid de sponsorvoucher. De sponsors en jouw vereniging krijgen een rapportage van het aantal ingeleverde sponsorvouchers.

Het effect voor de vereniging

- Je spant je maximaal in voor je sponsor door leden te verleiden naar hun winkel of webshop te gaan.
- Je gunt lokale ondernemers succes.
- Het is eenvoudiger hiermee nieuwe sponsors te verleiden.
- Het draagt bij aan een financieel gezonde vereniging.

Het effect voor sponsors

- De sponsor bereikt jullie leden (in potentie klanten).
- Genereert extra winkel- of webshopbezoek.
- Ineens is het effect van hun investering zichtbaar.

Het effect voor leden

- Relevante kortingen bij lokale ondernemers.
- Zonder een app te downloaden hebben zij de voucher altijd op zak.
- Een extra manier om hun vereniging te steunen.


Wat krijgt je vereniging?

Gebruik van dit sponsorsysteem
District Media, onze sponsorpartner koppelt de website en de KNLTB-app van jouw vereniging aan hun systeem. Zo worden alle vouchers getoond op een pagina van jouw verenigingswebsite en in jouw KNLTB-app. District Media plaatst de vouchers en regelt dit 1-op-1 met jouw sponsors. De vereniging heeft daar geen omkijken naar.

Uitleg voor de leden
District media levert een poster aan, voorgebakken teksten voor de nieuwsbrief, de website of verenigingsblad. Zo kan je zelf je leden eenvoudig activeren en op de hoogte houden.

Verkooppakket voor sponsors
District Media levert een presentatie en een flyer om huidige sponsors aan te sluiten. Daarnaast kan je hiermee eenvoudig nieuwe sponsors verleiden om jouw vereniging te steunen.

Extra sponsors
District Media kan ook extra, lokale sponsoren helpen vinden, verleiden een aansluiten. Hiervoor vraagt District Media een eenmalige commissie.

Inzicht in effectiviteit
District Media levert rapportages aan jouw sponsors en jouw vereniging. Zo zie je hoeveel vouchers er zijn gedownload en verzilverd.

Kosten

Jouw vereniging betaalt eenmalig € 300,- aansluitkosten. Vervolgens betaalt de vereniging € 150,- voor elke voucher die District Media plaatst in het sponsorvouchersysteem. De voucher wordt voor maximaal een jaar getoond aan leden. De vereniging bepaalt de verkoopprijs van elke sponsorvoucher. De al aangesloten verenigingen verkopen sponsorvouchers gemiddeld voor € 500,-, zo leert de ervaring van District Media.

Bewezen effect

Enkele van de grootste Nederlandse hockey- en voetbalclubs met opgeteld meer dan 25.000 actieve sporters, familie en fans gebruiken sponsorvouchers inmiddels al.

Ja, ik wil de sponsorvouchers graag proberen