KNLTB x EY

Hoofdsponsor EY verlengt padel partnership

Accountants- en adviesorganisatie EY blijft de komende drie jaar hoofdsponsor van de KNLTB voor padel. Met deze vernieuwde overeenkomst is EY hoofdsponsor voor padel in Nederland, main partner van het internationale toernooi Premier Padel Rotterdam en naamgever van het NK Padel. De verlenging van de samenwerking werd bekend gemaakt tijdens Decathlon Premier Padel in Rotterdam, waar 100 collega’s van EY met elkaar aan het padellen waren.

Op de foto: Patrick Gabriëls, bestuursvoorzitter EY Nederland en Jacco Eltingh, technisch directeur KNLTB. 

De padelsport groeit nog steeds hard in Nederland. Door gezamenlijke investeringen en activaties met hoofdsponsor EY en de officials partners heeft de KNLTB de afgelopen jaren de sport verder kunnen professionaliseren en het dynamische en verrassende karakter van de sport zichtbaar gemaakt bij een breed publiek.

Chantal Orbon, Senior Manager Brand & Marketingcommunicatie: “Het sponsorship tussen de KNLTB en EY heeft ons de afgelopen drie jaar veel gebracht. Het geeft een boost aan onze bekendheid binnen de padeldoelgroep en bij onze relaties. Padel is zeer aanstekelijk en geschikt voor alle doelgroepen, iets wat past bij de dynamiek van onze organisatie. Dit weerspiegelt voor ons de inclusiviteit en energie die we nastreven bij klanten en onze medewerkers. Dankzij onze betrokkenheid bij padel hebben we waardevolle activaties kunnen realiseren, waarmee we onze (potentiële) medewerkers en klanten positief hebben verrast. Daarnaast zijn we er trots op dat we een bijdrage leveren aan zowel de breedte- als topsport van padel in Nederland. Het is mooi om deze ontwikkeling te zien. We blijven dan ook graag investeren in padel als hoofdsponsor van de KNLTB en kijken uit naar de verdere samenwerking en kansen”.

Pascal Kamp, Senior Manager Marketing & Partnerships bij de KNLTB: “We zijn trots dat EY zich aan padel wil blijven binden. De padelsport groeit nog steeds. Samen met EY kunnen we nog meer mensen laten kennis maken met padel. De activatiemogelijkheden zijn groot, bijvoorbeeld tijdens internationale toernooien, padelevenementen, clinics, bedrijfs- en studentencompetities. We willen de sport nog verder professionaliseren, onder andere door gegevens over de sport meer inzichtelijk te maken. Met de ondersteuning van EY kunnen we weer een volgende stap zetten”.

Groei

In Nederland zijn al meer dan 630 locaties en ruim 2500 padelbanen. Er komen nog steeds nieuwe banen bij. De verwachting is dat dit doorgroeit naar 4000 banen in 2028. 50% van de banen ligt nu bij tennisverenigingen, de andere 50% bij commerciële centra. Ons land telt op dit moment al meer dan 400.000 padelspelers (waarvan 150.000 bij verenigingen). Padel valt sinds juli 2020 officieel onder de KNLTB.

Over EY

www. EY.nl